Wyposażenie

pelvic1


CO TO JEST PELVICTRAINER?

Pelvictrainer to urządzenie do treningu mięśni dna miednicy z biofeedbackiem.

Do funkcji dna miednicy należy podparcie i utrzymanie we właściwym położeniu organów znajdujących się w miednicy mniejszej – pęcherza moczowego, odbytnicy, odbytu i narządów płciowych. Dlaczego tak mało osób poddaje się rehabilitacji dna miednicy? Jedną z podstawowych przyczyn jest wstyd, bariera psychiczna i sposób rehabilitacji (dotychczas stosowane dopochwowe i doodbytnicze elektrody). Samodzielne treningi nie daję pewności, czy prawidłowo wykonuje się ćwiczenia.

Pelvictrainer  jest idealnym rozwiązaniem  i przełamaniem tej bariery, ponieważ trening odbywa się bez kontaktu intymnego, w ubraniu, w sposób zupełnie nie krępujący. Pacjent ćwiczy indywidualnie, w pozycji siedzącej, ubrany, co pozwala zapewnić pełen komfort.

Mięśnie tworzące dno miednicy są podobnie jak inne mięśnie szkieletowe mięśniami poprzecznie prążkowanymi – sterowanie ich ruchem podlega naszej świadomej i odruchowej kontroli. Zlokalizowanie ich i właściwe napinanie jest dużą sztuką. Wiele osób ma z tym problem i często wykonuje ćwiczenia w niewłaściwy sposób. Tłumaczenie w jaki sposób należy aktywować mięśnie jest  trudne i de facto nie możliwe do skontrolowania przez terapeutę.”


pelvic-2WSKAZANIA:

  • problemy z nietrzymaniem moczu (inkontynencja)
  • ciąża i okres okołoporodowy
  • obniżenie narządów moczowo-płciowych
  • zabiegi operacyjne w obrębie miednicy
  • nadwaga
  • zespół drażliwych jelit, zaparcia, hemoroidy
  • niestabilność i ból odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz bioder
  • menopauza
  • zaawansowany wiek
  • szeroko pojęta profilaktyka

Ćwiczenia tej grupy mięśni powinny wykonywać kobiety i mężczyźni bez względu na wiek.

Trenując 2-3 razy tygodniowo  efekty są widoczne po 10-20 sesjach . Nie ma żadnych skutków ubocznych i praktycznie żadnych przeciwwskazań. Diagnoza, przebieg ćwiczeń i postępy są rejestrowane i porównywane. Fizjoterapeuta może obserwować i kontrolować na monitorze poprawność wykonywanych ćwiczeń.


KORZYŚCI

  • kontrola nad czynnościami fizjologicznymi
  • poprawa jakości życia
  • przywrócenie komfortu psychicznego
  • łatwiejszy i mniej bolesny poród
  • szybszy powrót do formy po porodzie
  • zmniejszenie / ustąpienie dolegliwości bólowych kręgosłupa lędźwiowego i bioder
  • lepsze doznania seksualne
  • poprawa potencji

Po zakończonym treningu pacjent umie odpowiednio i samodzielnie ćwiczyć mięśnie dna miednicy.

Nasi partnerzy

fundusze unijne, contance care

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.